To φως αποτελεί ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για το ρεαλισμό μια εικόνας –
φωτορεαλιστικής απεικόνισης. Η ορθή χρήση του δίπτυχου φωτός – σκιάς δημιουργεί
εντάσεις και βάθος στο χώρο και κατ’ αυτό τον τρόπο ενισχύεται η δημιουργία μιας
επιτυχημένης εικόνας και προσδίδεται το επιθυμητό ύφος σε κάθε σκηνή. Η ένταση, η
διάχυση, η απόχρωση του φωτός, οι πηγές φωτός και άλλοι παράγοντες χρησιμοποιούνται
ποικιλοτρόπως και επιδιώκουν τον καθορισμό διαφορετικής ατμόσφαιρας, συναισθημάτων
και οπτικών ερεθισμάτων αναλόγως με τις ανάγκες του εκάστοτε έργου. Διαφορετικό
αποτέλεσμα λαμβάνουμε από μία σκηνή με τη χρήση νυχτερινού φωτισμού και εντελώς
διαφορετικό από την ίδια σκηνή με πρωινό ή απογευματινό φωτισμό.

Να επισημάνουμε ότι πέρα από το φυσικό φως του ήλιου μπορεί να γίνει χρήση πολλών
διαφορετικών τύπων και πηγών τεχνητού φωτός (γραμμικά φώτα, περιμετρικά φώτα,
χωνευτοί, κρυφοί, επιτοίχιοι, επιδαπέδιοι, επιτραπέζιοι φωτισμοί κ.λ.π.), που μπορούν να
αποφασιστούν ανάλογα με το αποτέλεσμα που επιθυμούμε.

Επιπλέον, η επιλογή των υλικών παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς το φως είναι ένα στοιχείο
που μεταμορφώνεται και αναδεινκνύεται βάσει του υλικού πάνω στο οποίο διαχέεται.
Διαφορετικό αποτέλεσμα προσδίδει ένα διάφανο υλικό, που αντανακλά, διαθλά και
διαχέει το φως και εντελώς διαφορετικό ένα ημιδιάφανο, αδιάφανο, ή τραχύ υλικό.

Συνεπώς, η μελέτη φωτισμού δε θα πρέπει να παραλείπεται από κανένα έργο, όπως και η
έμφαση του κάθε 3d visualizer στη χρήση του φωτός και της σκιάς, των υλικών και των
λεπτομερειών κάθε έργου για το βέλτιστο ποιοτικά τελικό αποτέλεσμα.